Masz pytania? Napisz do nas!
X
  • Najlepsze liczniki przedpłatowe – porównanie

     

    Jedną ze stałych pozycji w domowym budżecie jest rachunek za prąd. Dlatego wybór sprzedawcy energii elektrycznej ma ogromne znaczenie. Jeśli zastanawiasz się, kogo wybrać, a jesteś zainteresowany rozliczaniem w formie przedpłat, warto porównać najlepsze liczniki przedpłatowe. A jest w czym wybierać. Wystarczy wymienić najważniejszych: ENERGA, ENEA, TAURON, PGE. Kogo wybrać? Dziś postaramy się pomóc w podjęciu tej ważnej decyzji.

    Liczniki przedpłatowe – na czym to polega?
    Licznik przedpłatowy działa na zasadzie, którą najprościej porównać ze sposobem użytkowania telefonu na kartę. Aby doładować licznik, potrzebujemy kodu, który jest złożony z dwudziestu cyfr. Najłatwiej go uzyskać w Biurze Obsługi Klienta. Po wprowadzeniu do licznika opłaconego kodu, otrzymujemy pakiet energii, o wartości poniesionej opłaty i taki limit prądu możemy wykorzystać. Inaczej rzecz ujmując, posiadając licznik przedpłatowy, wykupujemy energię elektryczną „z góry”. Prąd „na kartę” jest wygodnym sposobem rozliczania, między innymi w wynajmowanych mieszkaniach, gdzie znika problem wzajemnego wykazywania „ile przyszło” w rachunku między najemcą a właścicielem lokalu.

    Liczniki przedpłatowe – obalamy mity 
    W Internecie roi się od opinii, które głoszą, że montaż licznika przedpłatowego jest bardzo drogi, a urządzenie często ulega awariom. Nie jest to jednak prawdą. Liczniki są niemal bezawaryjne. Sam montaż nie kosztuje wiele, a wielu przypadkach jest on całkowicie pokrywany przez sprzedawcę. Do tego dochodzi „hejt” szerzony przez osoby, które nie lubią zmian i szerzą opinie, że przedpłata to dobry sposób dla „dusigroszów”. Mimo wszystko, okazuje się, że zainteresowanie licznikami przedpłatowymi stale rośnie. Bo oszczędzanie stało się modne, a ten rodzaj rozliczenia pozwala na większą kontrolę nad wydatkami za media.

    ENERGA
    Energa przygotowała ofertę „Prąd bez Ryzyka", która wiąże się z płatną instalacją układu pomiarowo-rozliczeniowego przedpłatowego. W ramach oferty jest możliwy wybór sposobu płatności za usługę. Skorzystać z niej mogą klienci z obszaru województwa pomorskiego i części województw zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, wielkopolskiego, mazowieckiego i kujawsko-pomorskiego.


    ENEA
    Przedsiębiorstwo Enea montuje licznik przedpłatowy na prośbę klienta. Aby do tego doszło, klient powinien wystosować odpowiedni wniosek do siedziby. Kiedy zostanie rozpatrzony pozytywnie, pod wskazany adres przyjdzie monter, który zamontuje licznik. Enea nie nalicza żadnych dodatkowych opłat stałych ani nie wymaga ponoszenia kosztów związanych z obsługą licznika przedpłatowego. Tym samym odczyt licznika Enea wystarczy. Doładowanie energii jest możliwe za pomocą aplikacji lub też na stronie dostawcy. Enea obejmuje województwa swoim zasięgiem województwo lubuskie, zachodniopomorskie, kujawsko-pomorskie i wielkopolskie.

    TAURON
    W firmie Tauron licznik przedpłatowy przysługuje odbiorcom ,,wrażliwym" i tym, którzy posiadają dodatek mieszkaniowy. Jeżeli występuje zaległość z opłatami co najmniej dwa razy w roku, przez ponad miesiąc, wtedy licznik przedpłatowy może zostać zainstalowany z inicjatywy Tauron. Odczyt licznika umożliwia większą kontrolę, zarówno dostawcy, jak i samemu odbiorcy. W pozostałych przypadkach Tauron nie przewiduje możliwości jego zainstalowania. Firma działa na terenie województwa dolnośląskiego, śląskiego małopolskiego, opolskiego, częściowo podkarpackiego, świętokrzyskiego, łódzkiego.

    PGE
    Licznik przedpłatowy w PGE mogą posiadać klienci, którzy w ciągu roku zalegały z opłatami przez  miesiąc lub więcej, nie posiadają tytułu prawnego do lokalu lub  użytkują go w sposób, który nie pozwala na cykliczne rozliczenia (np. domek letniskowy). Koszt instalacji licznika pokrywa PGE, a licznik posiada zaś funkcję prognozowania zużycia energii. Zasięg PGE obejmuje województwa lubelskie, podlaskie, świętokrzyskie, podkarpackie i częściowo mazowieckie.

    Zanim podejmiemy decyzję warto na spokojnie przeanalizować swoje potrzeby. Pamiętajmy, że chodzi nie tylko o oszczędność swoich pieniędzy, ale i stresu, jaki może wyniknąć z niezadowolenia z nawiązanej współpracy z dostawcą. Powodzenia!